daun

Tuesday, March 17, 2009

::tragedi di kala hujan renyai::




Aku ni dari golongan manusia yg selalu menghadapi situasi yang tak dijangka-jangka..


Terutamanye dalam hal kereta..


Ni kronologi kejadian2 yang tidak diingini yg dah jadi pada aku berkaitan dengan kereta..




09.09.2007 : Accident dengan cebet kat genting...kerugian dalam 2ok, nasib baik ada insuran.




sumwhere in December 2007: Aku tertinggal kunci dalam kereta kat dpn opis...masa tu aku rushing nak kuarkan duit dari atm..kerana aku ni bersifat automatik bila kuar kete terus kunci...maka aku pun berbuat demikian dgn engine yg idup and kunci di dalam...nasib baik ada kekasih gelap housemate aku dtg tolong aku pecah masuk kereta sendiri.




sumwhere in February: Aku otw nak balik ke umah after work.. Meter minyak paus dah menunjukkan paus biru ni dihidrate... Aku pun dah memasang niat nak tuang minyak...tanpa sebarang amaran tetiba paus ni tersengguk-sengguk ditengah jalan...merasakan sumthing wrong dgn paus ni aku pun terus meneouver ke tepi jalan...then aku pon try start manyak2 kali tak idup jugak beliau...makanya aku pon call superhero aku pak uda and mak uda...Pak uda tanye mcm mana paus ni bleh mati. then aku pun xplain. dia membuat hipothesis bahawa " minyak abis kot" aku ni dah rasa malu. aku pun cover line "rasenye tak kuar pon tanda warning tu, takkan minyak abis kot". Tetiba ada pakcik naik skuter stop dia tanye nape, "minyak habis" dia pun mintak spuloh ringgit, dgn skutnye beliau memecut ke petronas berhampiran. Paus pun telan sumer minyak tu n beliau pon sihat seperti sedia kala... Kat depan aku terpacak tanda Petronas 100 meter dihadapan... aku tepuk dahi sambil membebel kat paus ...kalau ye pon nak mati tunngu la aku sampai petronas, dah nak dekat dah...




sumwhere in 09. 2009: a few days b4 ramadhan.. aku accident dpn pagar poli. masa tu midnite. aku on d way balik ke umah after kelas kat upsi... dah ditakdirkan tuhan aku kena rempuh dgn mamat mana ntah. ironiknye aku yang digossipkan melanggar mamat tu. May sebab kesan dari perlanggaran tu aku survive and beliau meninggal. Kerugiannye Melayang bonus aku Rm 2 K...sob sob sob ... memang bukan rezeki aku...




Setengah jam 18 march 2009: hujan renyai. Perut lapar. aku and kawan2 ke kantin mamam. then aku pun terus nak ke opis buat keje. Niat nak parking paus kat dgn opis...sejurus aku reverse kete tetibe tayar masuk pulak dalam longkang. Ntah mcm mana penutup longkang tu bleh menggelonsor kedepan. erm....confiuse. then aku pon panggil mior. mior pulak panggil geng2 multimedia...diaorang ni memang kreatif...dgn gaya ala2 Mcgyver diaorang masukkan jack sambil membuat perkiraan mcm mana nak bagi tayar tu bleh digerakkan kuar dari longkang tu.. sukses!!! sukses!!! Aku pon say thanks to d boys.. aduh malu lagi...aku ni mmg slalu create tragedy...




slalu sangat aku experience kejadian2 mcm ni... aku pun pelik... tapi allhamdulillah slalunye ada je orang yang datang tolong and sudi tolong aku... aku doakan diaorg dimurahkan rezeki and dimudahkan segala urusan.... utk aku and paus semoga tiada lagi kejadian2 yang tidak diingini... paus kalau ko buat hal lagi aku jual ko kat pasaran gelap

4 comments:

Jimmy Ang said...

ko dgn aku ada nasib kereta yang sama.

budakbarublaja said...

macam mana nak buat ni yer?...ko ada idea tak?

Jimmy Ang said...

naik motor.

bibopp said...

haha.girl the way u wrote all the tragedies..is hillarious.haha.anyways,papa doakan tiada lg kejadian2 tdk diingini melanda paus dan tuannya.baca doa tak sblm start kete?