daun

Sunday, November 9, 2008

carry module

akhirnye setelah sekian lama tertangguh...n setelah banyak kali bapak aku sound aku gara2 melengah-lengahkan hal ni...
jumaat lepas aku pun dgn penuh ragu2 pi ke pejabat agama slim river...
daftar subject...
daftarkan utk stoberi skali...aku masuk kelas dgn dia nanti...


Pegawai: ye boleh saya tolong?
Aku:saya nak mintak borang untuk kursus pra-perkahwinan.
Pegawai: Ok. isi borang ni dan bayaranya RM 80 ringgit.
Aku: boleh saya isi untuk kawan saya sekali.
Pegawai: Boleh. Cik isi borang ni bagi pihak kawan cik dan sertakan degan bayaran sekali. sainkan jugak bagi pihak dia. { ooooo...ni mesti nak pegi dengan tunang...}
Aku: ooo macam tu ye...ok saya isikan skali untuk kawan saya... {mesti dia ingat aku nak pi dgn tunang...mamat ni senyum senget pulak kat aku...ko tengok la nanti nama sape pada borang ni}
Pegawai: cik boleh duduk and isi borang kat meja sana...dah siap serahkan pada saya...
Aku: ok...
::ketika mengisi borang aku dah comotkan borang stroberi...aku konpius tu pasal tersalah isi no ic dia::
Aku: dah siap encik.
Pegawai: Ok ..ni borang kawan cik ye? { senyum tapi lain sket...may b sebab tekaan dia salah...may b dia tak sangka aku betul2 jujur bila cakap aku pi dengan kawan}
Aku: yer...ni bayaranye skali...
Pegawai: kursusnya hari sabtu n ahad 22 n 23 haribulan. nanti bawak slip ni masa kursus...
Aku: ok terima kasih.

::ayat yang berwarna merah itu adalah dibaca didalam hati aku dan pegawai berkenaan sahaja::

pada slip tu ada yg menarik perhatian aku
Para peserta mesti datang 15 minit sebelum kursus...sekiranya lambat peserta perlu mengulang modul... takutnye... kalau aku terbangun lewat terpaksa la aku ulang modul kursus ni....
leceh tap terpaksa hadap jugak ... nak kawen pun banyak proses...

2 comments:

Tok Rimau said...

Sejak bila jadi psikik?

budakbarublaja said...

sejak jejak kaki ke pejabat agama atas sebab yg tak dapat dielakkan