daun

Tuesday, May 12, 2009

::jangan pandang tepi::

Sejarah buat aku dgn kawan2 yg ber2 ni travel from tg malim ke uum naik kancil. kire merempit tahap extream la tu...

otw balik ke tg malim aku drive half way.
gelap....
kak darni layan sembang sebab takut aku ngantuk..
kak ziela dah tertido...beliau penat...
blader aku dah penuh...aku pon stop kat rnr tapah...
then sambung perjalanan...
dlm kul 12 aku sampai poli then aku transfer brg2 dalam kete
before aku balik ke umah kak ziela pesan before masuk umah kena baca ayat kursi
kalau tak lancar baca sampai lancar then baru masuk umah...
aku sangka itu cuma petua biasa...

next morning
kak ziela singgah office
akhirnya dia membuka rahsia disebalik baca ayat kursi before masuk umah tu...
rupa-rupanye 1km after pass by rnr tapah dia nampak POCONG bersandar kat tepi pokok d highway...
dari jauh dia nampak ada sumthing bwh pokok tu.
then bila kereta menghampiri pokok tu dia pun observe betul2
rupanye betul2 seekor pocong...
Nasib baik akak tu tak terlepas cakap
kalau tak sahih aku gigil tahap gaban...
n lagi nasib baik aku tak nampak...

No comments: