daun

Thursday, May 13, 2010

::phd????aku mcm dah surrender::


Petang tadi buat yg ke sekian kalinya aku jumpe Dr.G untuk discuss dgn beliau apa lg improvement yg perlu aku buat dgn project paper aku... benda minor jer...formatting and kena check grammar skit...nasib baik dapat supervisor yg sporting sanggup bagi peluang untuk aku buat improvement...allhamdulillah dah nak selesai perjalanan yg aku mulakan 3 tahun lepas...

mula-mula sambung study sebab boring...bujang...jauh dr family...abah suruh (beliau bayo sem 1 punye fee) n...rasa jeles bila dengar kawan2 sambung study...aku rasa mcm agak cool bila ada master...

atas dasar itu aku isi borang...

bila sedang study rasa menyesal ...menyumpah2 diri sendiri kerana terpaksa bersengkang mata ngadap assignment...memecah otak study for final exam...campur pening dengan keje2 kat pejabat lg...disaat-saat itu rasa mcm "KENAPALAH AKU CARI MASALAH???" arrrrghh...rasa nak hantuk kepala kat PC buruk aku ni...

finally bila nak abis dah bleh la nak breath easy...

then Dr. G tanye bila nak sambung PHD...

pergh...rasanya aku dah tak nak cari pasal lagi...

actually,sambung study tak lah seteruk mana...yg penting semangat kene kuat...kalau tak ada semangat yang kuat memang boleh bungkus ditengah jalan...
kepada yang akan sambung study...good luck..enjoy the journey...jangan ikut aku...

5 comments:

Unknown said...

congrats dear..nak nak habis.papee lagi teruk,, master pun malas nak sambung :) lepas baby besar sket lehla sambung phd ek :p

bibopp said...

weiiii...buat papa serun ni kenapa...so skang da abes, rs best tak?agak2 klu leh turn back time, nk smbung x?

budakbarublaja said...

erm...may be menyesal tak sambung...sebab in d future may b chance tu tak ada...ye la dah ada family pergerakkan terbatas...nak sambung bila dah ada family lagi berat...

arfz said...

positive.positive. :)

Maslina Suaid said...

sambung je la kalau ada masa, kalau tak larat, jgn sambing...but my friend said, the ride for phd is a lot easier than master...